Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (6) - ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΥΠΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΕΜΙΟΥ ΦΟΥΝΤΑ


ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ 








6. «ΑΙΤΗΜΑ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ»

+από το βιβλίο του Επισκόπου 
Γόρτυνος & Μεγαλουπόλεως
κ.κ. Ιερεμίου Φούντα+ 

1. Στο προηγούμενο κήρυγμά μου, αδερφοί χριστιανοί, ερμηνεύοντας την Θεία Λειτουργία, σας μίλησα για τα «Ειρηνικά», για την «Μεγάλη Συναπτή», όπως την λένε διαφορετικά. Σ’ αυτήν προσευχόμαστε στον Θεό για την ειρήνη του κόσμου, για το έθνος μας, για το χωριό που κατοικούμε, για τους αρρώστους, για τους πλέοντας στην θάλασσα και τα μακρυνά πελάγη. Αλλά, επίτηδες, σας παρέλειψα στο προηγούμενο κήρυγμα μου, ένα αίτημα, που λέγει ο Ιερεύς στα «Ειρηνικά». Είναι το αίτημα «Υπέρ του Αρχιεπισκόπου ημών, του τιμίου Πρεσβυτερίου, της εν Χριστώ Διακονίας..». Δηλαδή με το  αίτημα αυτό προσευχόμαστε για τον Δεσπότη, για τους Παπάδες και τους Διακόνους. Όλοι αυτοί με μια λέξη λέγονται «Κληρικοί». Και λέγονται έτσι, γιατί τους έλαχε ο κλήρος, η μεγάλη τιμή και ευλογία από τον Θεό να αφιερωθούν σε Αυτόν και να Τον λειτουργούν.




2. Πραγματικά, πόσο μεγάλη τιμή για τον χοικό άνθρωπο να λειτουργεί τον Άγιο Θεό; Και με την Θεία Λειτουργία, που κάνουμε εμείς οι Ιερείς, έρχεται η Χάρη του Θεού στους χριστιανούς, έρχεται ο Ίδιος ο Θεός ανάμεσά μας. Τι θα γινόταν ο κόσμος, αγαπητοί μου αδερφοί, αν δεν υπήρχαν οι παπάδες; Μου το είπε μια γιαγιά, η γιαγιά Άννα, τι θα γινόταν ο κόσμος. «Θα βρυκολάκιαζε ο κόσμος – μου είπε – αν δεν υπήρχατε εσείς οι παπάδες!» Ναι, έτσι είναι, χριστιανοί μου. Γιατί, αν δεν υπήρχαν οι παπάδες, οι άνθρωποι θα ήταν αβάπτιστοι, αλειτούργητοι και ακοινώνητοι. Και όταν πέθαιναν «θα πήγαιναν σαν το σκυλί στ αμπέλι», όπως το λέει στην γλώσσα του ο λαός μας.




3. Γι αυτό, αδερφοί μου χριστιανοί, όπως μας συμβουλεύει ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, πρέπει να τιμάτε και να αγαπάτε τον παπά σας. όταν τον συναντάτε να του λέτε «Ευλογείτε, πάτερ» και να του φιλάτε το χέρι. Επειδή εσείς οι λαϊκοί δεν μπορείτε να προσκυνήσετε και να φιλήσετε την Αγία Τράπεζα, φιλάτε το χέρι του Ιερέως, που ιερουργεί την Αγία Τράπεζα. Ω, αυτό το χέρι του Ιερέα! Αυτό το χέρι ευλογεί στην Κολυμβήθρα απλό νερό, νερό από την βρύση και έρχεται το Άγιο Πνεύμα σε αυτό και αγιάζεται και βαπτίζονται παιδιά και γίνονται χριστιανοί. Τι λέω! Ακόμη περισσότερο;  Αυτό το χέρι του Ιερέα στην Θεία Λειτουργία ευλογεί το ψωμάκι και το κρασάκι, που είναι πάνω στην Αγία Τράπεζα και γίνονται – πιστέψατέ το, χριστιανοί! – και γίνονται, λέγω, Σώμα και Αίμα Χριστού και κοινωνούν οι πιστοί. Γι αυτό σας ξαναλέγω να ασπάζεστε με πολλή τιμή και σεβασμό το χέρι του Ιερέα, που «το δανείζει στον Θεό», για να τελεσθούν τα Άγια Μυστήρια, όπως λέει και ο άγιος Χρυσόστομος.




4. Και αν οι παπάδες δεν είναι καλοί; Αχ, χριστιανοί μου, από τα δικά σας σπλάχνα και την δική σας κοινωνία βγαίνουμε οι παπάδες. Και όπως εμείς έχουμε συμπάθεια σε εσάς για τα δικά σας λάθη και αμαρτήματα, έτσι, σας παρακαλούμε, να έχετε και εσείς συμπάθεια σε εμάς για τις δικές μας πτώσεις και αμαρτήματα. Τον αγώνα μας κάνουμε και εμείς.  Έπειτα, εμάς τους παπάδες, επειδή αφιερωθήκαμε στον Θεό, μας πολεμάει περισσότερο ο τρισκατάρατος ο διάβολος και γι αυτό και εσείς πρέπει να προσεύχεστε περισσότερο για μας.




5. Τέλος, επειδή θυμήθηκα την προσευχή για τους Κληρικούς, προσευχηθείτε και για μένα, τον ταπεινό Επίσκοπό σας, να μου συγχωρεί ο Θεός τα αμαρτήματά μου και να μου δίνει την φώτιση να νοιάζομαι και να πονάω να μπει ο λόγος του Θεού σε όλα τα σπίτια και να ζουν οι χριστιανοί της Μητρόπολης αυτής κατά το Άγιο Θέλημα του Χριστού. Αυτό είναι το κύριο έργο μου, για το οποίο θέλω να δαπανηθώ και να θυσιαστώ.


+από το βιβλίο του Επισκόπου 
Γόρτυνος & Μεγαλουπόλεως
κ.κ. Ιερεμίου Φούντα+ 
+Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ+
-Σύντομα κηρύγματα-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου